کلیه دپارتمانهای آموزشی زیر مجموعه تحت یک سیستم یکپارچه و کارآمد مدیریتی و گزارش گیری قرار می گیرند و بر اساس سطح دسترسی مجموعه به اجزای مختلف سیستم دسترسی خواهند داشت. یکی از مزایای این سیستم امکان گرفتن گزارش های مرکزی جهت تایید فعالیت های دانشجویان بوده و نیازی به به همراه داشتن نسخه کاغذی لاگ بوک نیست. همچنین تعداد بی نهایت زیر مجموعه (دانشگاه، دانشکده و گروه آموزشی) قابلیت اضافه شدن به سیستم را دارند.

حداکثر انعطاف پذیری سیستم جهت تعریف فعالیتهای جدید و تغییر در فعالیتهای سیستم

با استفاده سیستم بسیار جالب و کارآمد فرم ساز سامانه هر دپارتمان آموزشی قادر به تغییر در اجزای فرمها و ایجاد فرمهای جدید خواهد بود. تغییرات فقط در همان دپارتمان اعمال شده و هر دپارتمان آموزشی مستقل از دپارتمانهای دیگر می باشد.

قابلیت ها و امکانات نرم افزار سامانه مدیریت تجهیزات رایانه ای

قابلیت و امکانات عمومی سامانه

واژه نامه

جهت ایجاد کد های یکسان نام فعالیتها، سامانه از یک سیستم منحصر بفرد واژه نامه مرکزی استفاده می نماید و نیز حداکثر انعطاف پذیری جهت ایجاد و تایید واژه های جدید را داراست.

مدیریت آسان و بی نیاز از طراح برنامه

یکی از بزرگترین ویژگی های این سامانه تحت اختیار بودن کلیه فعالیت های مدیریتی اعم از کاربران و فعالیت ها در دپارتمان آموزشی است و کمترین نیاز به شرکت در این زمینه وجود خواهد داشت.

استفاده از تجربیات اساتید دانشگاه در طراحی برنامه

با توجه به استفاده از تجربیات اساتید محترم دانشگاه این سامانه بیشترین انطباق را با سیستم آموزشی پزشکی دارد.

امکان توسعه بیشتر و مداوم

با دریافت بازخوردهای مختلف، سامانه مرتب در حال تغییر و بهبود بوده و آخرین نسخه پایدار جهت مشتریان در دوره های پشتیبانی نصب خواهد شد.

قابلیت و امکانات عمومی سامانه

سادگی و کارآمدی

در طراحی این سیستم دو اصل سادگی و کارآمدی همیشه مورد نظر بوده است و سعی شده تا جهت فرایندها کوتاهترین مسیر ممکن انتخاب شود و در عین حال کارآیی آن حفظ شود. قاعدتا کمترین میزان آموزش جهت END User ها نیاز خواهد بود.

سنجش کمی و کیفی فعالیتهای دستیاران

یک لاگ بوک زمانی کارآمدی خود را خواهد داشت که دانشجو علاوه بر اطلاع از کمترین میزان مورد نیاز فعالیتهای لازم جهت کسب مهارتهای علمی و عملی پایه میزان فعالیتهای خود را در مقایسه با دانشجویان همرده خود بداند تا بتواند زودتر و فعالتر به معیارهای تعیین شده برسد. سامانه سلام علاوه بر امکان تعیین حداقل استاندارد ها وضعیت پیشرفت تحصیلی دانشجو را نیز با توجه به معیارهای تعیین شده نشان می دهد. گروه های آموزشی نیز با تعیین ارزش کمی فعالیتهای دانشجویان، قادر خواهند بود نمرات کسب شده را در هر لحظه و نیز مقاطع زمانی تعیین شده مشاهده کنند.

سازگار با سیستمهای تلفن همراه و لمسی

با توجه به افزایش کاربرد تلفنهای هوشمند در استفاده و اتصال به شبکه اینترنت سامانه بیشترین سازگاری با تلفن همراه را داراست.

سازگاری با کلیه گروه های آموزشی

با توجه به کاربری ابتدایی تعریف شده برای سامانه جهت سیستم آموزش دستیاری بالینی با توجه به ویژگیهای این سیستم قابلیت استفاده برای گروه های علوم پایه نیز وجود دارد.