وام فوری چیست؟ چگونه وام فوری و بدون بهره با سود کم دریافت کنیم؟

افراد معمولاً وقتی اقدام به وام گرفتن می‌کنند که نیاز به نقدینگی بیشتری دارند. به طور مثال وقتی می‌خواهند ماشین یا خانه بخرند و در یک بازه زمانی مشخص لازم است که پول نقد بیشتری داشته باشند، تلاش می‌کنند که از بانک‌ها، موسسات مالی معتبر یا صندوق‌ قرض الحسنه وام فوری بگیرند.

ممکن است خود شما هم اکنون نیاز به وام فوری داشته باشید و ندانید که چطور و از کجا می‌توانید این وام را تهیه کنید. شاید هم همین حالا نیاز به افزایش نقدینگی نداشته باشید، اما فکر می‌کنید که داشتن اطلاعات کافی در خصوص آن می‌تواند در آینده به کارتان بیاید. به هر حال بهتر است این مطلب را بخوانید. چون در ادامه قرار است به طور جامع به شما بگوییم که وام فوری چیست؟ کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟ شرایط دریافت این وام چگونه است؟ و …

وام فوری چیست و به چه معناست؟

وام فوری چیست؟

وام فوری اصطلاحی است که بانک‌ها و موسسات مالی آن را به وام‌هایی اطلاق می‌کنند که از زمان اعلام درخواست وام گیرنده تا اعطای وام به او فقط بین ۲ تا ۴ روز کاری زمان لازم است.

بانک‌ها برای اعطای این مدل از وام کلیه مراحل اعتبار سنجی، تکمیل مدارک، تامین بودجه و واریز وام را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های وام‌های فوری این است که مبالغ آن به نسبت سایر انواع وام، کمتر است. چنین وام‌هایی اغلب برای خرید کالای ایرانی اعطا می‌شود یا مناسب مستمری بگیرانی است که در بانک‌های خاصی حساب داشته باشند.

هم بانک‌های دولتی و هم بانک‌های خصوصی تحت شرایط خاص و ضوابط مشخصی به درخواست کنندگان وام فوری، وام می‌دهند. همچنین برخی از موسسات مالی اعتباری معتبر که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند نیز وام فوری می‌دهند. اگر عضو صندوق قرض الحسنه خانوادگی یا همکاری باشید هم امکان دریافت وام فوری را دارید.

چطور می‌توان از بانک‌ها وام فوری گرفت؟

چطور می‌توان از بانک‌ها وام فوری گرفت؟

به طور کلی برای گرفتن وام از بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری به ۲ شیوه می‌توان عمل کرد:

۱- درخواست وام فوری از بانک

در این حالت خود شما باید همه مراحل مربوط به سپرده گذاری، کسب امتیاز، اعتبار سنجی، اعلام درخواست وام، تامین ضامن و … را با بانکی که از آن وام درخواست کرده‌اید، طی کنید. در این حالت کل مبلغ وامی که دریافت می‌کنید در اختیار خودتان قرار می‌گیرد.

۲- خرید وام از کسی که درخواست وام فوری کرده است

اگر کسی تمامی مراحل اعلام درخواست وام و دریافت آن را به طور کامل طی کرده و واجد شرایط دریافت وام باشد، می‌تواند اعتبار دریافت وام خود را به هر فرد دیگری بفروشد. در چنین شرایطی شما به‌عنوان کسی که نیازمند وام فوری است احتیاجی به سپری کردن مراحل دریافت وام ندارید. فقط کافی است امتیاز دریافت وام فرد دیگری را با قیمت توافقی (که اغلب ۱۰ درصد مبلغ کلی وام است) خریداری کنید.

شرایط دریافت وام فوری بانک‌های دولتی

شرایط دریافت وام فوری بانک‌های دولتی

یکی از اصلی‌ترین روش‌های سوددهی در بانک‌ها، فروش پول است. فروش پول به این معنی است که بانک‌ها به عنوان مراکز مالی معتبر در جهان، پول نقد را به شکل سپرده گذاری از مردم دریافت کرده و آن را به متقاضیان نقدینگی، وام می‌دهند. آن‌ها در ازای اعطای مبلغ بالایی از نقدینگی به مرور از دریافت کنندگان وام، سود می‌گیرند. نرخ این سود متغییر و بسته به نوع وام و مدت زمان تصفیه حساب افراد با بانک وام دهنده، متفاوت است.

این یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد در بانک‌هاست؛ بنابراین همه بانک‌های دولتی و خصوصی اقدام به اعطای وام فوری می‌کنند. در ادامه به شما خواهیم گفت که بانک‌های دولتی تحت چه شرایطی و با چه مبالغی از سود به متقاضیان وام فوری، وام می‌دهند.

وام فوری بانک ملت

  • مبلغ وام: بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
  • سود وام: بین ۴ تا ۲۰ درصد
  • میزان سپرده گذاری اولیه: بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از اصل وام
  • مدت زمان بازپرداخت: ۲۴ ماهه
  • نیاز به ضامن: ضامن رسمی (بین ۱ تا ۳ نفر که بستگی به اعتبار وام گیرنده دارد)

این وام در واقع وام خرید کالا است که به افرادی تعلق می‌گیرد که فاکتور رسمی خرید از فروشگاه‌های اسنوا را داشته باشند. این وام برای تهیه جهیزیه بسیار مناسب است و به راحتی و سرعت پرداخت می‌شود.

وام فوری بانک صادرات

  • مبلغ وام: بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
  • سود وام: بین ۴ تا ۲۰ درصد
  • میزان سپرده گذاری اولیه: بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از اصل وام
  • مدت زمان بازپرداخت: ۲۴ ماهه
  • نیاز به ضامن: ضامن رسمی

وام فوری بانک صادرات نیز وامی است که به خرید کالای ایرانی اختصاص دارد. یعنی لازم است برای گرفتن وام از یک فروشگاه معتبر لوازم خانگی، پیش فاکتور خرید کالای ایرانی به مبلغ مورد نیاز وام را دریافت کنید.

وام فوری بانک تجارت

  • مبلغ وام: بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
  • سود وام: بین ۴ تا ۲۰ درصد
  • میزان سپرده گذاری اولیه: بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از اصل وام
  • مدت زمان بازپرداخت: ۲۴ ماهه
  • نیاز به ضامن: ضامن رسمی

وام فوری بانک ملی

  • مبلغ وام: بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
  • سود وام: بین ۴ تا ۲۰ درصد
  • میزان سپرده گذاری اولیه: بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از اصل وام
  • مدت زمان بازپرداخت: ۲۴ تا ۳۶ ماهه
  • نیاز به ضامن: ضامن رسمی (یک ضامن کارمند رسمی یا ۳ نفر ضامن حقیقی)

این وام به همه افراد ۱۸ سال به بالا که فیش حقوقی یا پروانه کسب داشته باشند، اعطا می‌شود. البته برای دریافت این وام باید رتبه اعتباری بالایی داشته باشید. همچنین ارائه پیش فاکتور از فروشگاه‌های معتبری که لوازم خانگی ایرانی می‌فروشند، ضروری است.

وام فوری بانک کشاورزی

  • مبلغ وام: بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
  • سود وام: بین ۴ تا ۲۰ درصد
  • میزان سپرده گذاری اولیه: بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از اصل وام
  • مدت زمان بازپرداخت: ۲۴ ماهه
  • نیاز به ضامن: ضامن رسمی

اولویت دریافت این وام، کشاورزان هستند. اما اگر بودجه کافی در اختیار بانک باشد، می‌تواند به غیر کشاورزان هم وام بدهد.

کم و بیش سایر بانک‌های دولتی نیز با همین شرایط و قوانین به درخواست کنندگان خود وام فوری می‌دهند. فقط به یاد داشته باشید که برای تهیه وام فوری باید در بانک مورد درخواست خود یک حساب قرض الحسنه داشته باشید. همچنین رتبه اعتباری شما که توسط بانک سنجیده می‌شود و به عواملی مانند چک برگشتی یا تصفیه دیگر وام‌ها در سایر بانک‌ها بستگی دارد، بسیار مهم است.

شرایط دریافت وام فوری بانک‌های خصوصی

شرایط دریافت وام فوری بانک‌های خصوصی

یکی از تفاوت‌های بانک‌های خصوصی با بانک‌های دولتی در مبلغ وام‌های فوری است. معمولاً بانک‌های خصوصی در مورد وام‌های فوری کمی دست و دلبازتر عمل می‌کنند. ضمن آنکه اغلب زمان کمتری هم طول می‌کشد تا وام را به متقاضی پرداخت کنند. این بانک‌ها اغلب در خصوص سود دریافتی و مدت زمان بازپرداخت وام سختگیرانه عمل می‌کنند. یعنی وام را با مبلغ بالاتر و سریع‌تر پرداخت می‌کنند اما مدت زمان کمتری را به مشتری فرجه می‌دهند تا وام را بازگرداند.

نکته دیگر این است که عموماً بانک‌های خصوصی دخالتی در مصرف مبلغ وام ندارند. یعنی شرط خرید کالای ایرانی یا برند خاص را برای اعطای وام قائل نشده و به وام گیرنده‌ای که شرایط لازم برای دریافت وام را داشته باشد، مبلغ مورد درخواست را اعطا می‌کنند.

بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، دی، گردشگری، ایران زمین، سامان، آینده و تقریباً همه بانک‌های خصوصی دیگر با شرایطی نظیر آنچه در خصوص بانک‌های دولتی گفته شد، اقدام به اعطای وام می‌کنند.

شرایط دریافت وام فوری از صندوق قرض الحسنه خانوادگی

شرایط دریافت وام فوری از صندوق قرض الحسنه خانوادگی

یکی از مزیت‌های مهم عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی این است که اغلب در این صندوق‌ها امکان دریافت وام فوری وجود دارد. معمولاً مدیران و متصدیان این صندوق‌ها طبق قواعد خاصی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها خوش حسابی طرف درخواست دهنده وام در پرداخت اقساط است، اقدام به اعطای وام به او می‌کنند.

شرایط دریافت وام از این صندوق‌ها متفاوت است. صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی که به اندازه کافی با سابقه و معتبر باشند اغلب مبلغی را برای اعطای وام فوری به اعضای خود کنار می‌گذارند.
بهتر است اگر قصد عضویت در یکی از این صندوق‌ها را دارید از متصدیان و مدیران آن سوال کنید که آیا شرایط اعطای وام فوری در آن‌ها فراهم است یا خیر؟

مقایسه وام با سود کم از صندوق قرض الحسنه در مقابل وام بانکی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دریافت وام از صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی با بانک‌ها و موسسات مالی در میزان سود است. بسیاری از صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی وام فوری را به صورت کاملاً قرض الحسنه و بدون سود به افراد اعطا می‌کنند. یعنی فرد فقط وام را دریافت کرده و موظف است در مدت زمان مقرر عین آن را پرداخت کند.برخی از این صندوق‌ها گردش مالیشان کمتر از بانکها نیست. همینطور از لحاظ ابزارهای مدیریت صندوق از سیستمها و نرم افزارهای به روز استفاده میکنند. مانند نرم افزار صندوق قرض الحسنه.

اما بانک‌ها وام را با هدف دریافت سود به متقاضیان می‌دهند. این سود بین ۴ تا ۲۰ درصد اعلام می‌شود. البته چون سود وام‌های بانکی به صورت مرکب محاسبه می‌شود، در نهایت عدد اصلی چیزی بین ۲۵ تا ۲۸ درصد است. چون این سود به سپرده‌ای که دریافت کننده وام در بانک سپرده کرده است نیز، تعلق می‌گیرد.

مقایسه وام با سود کم از صندوق قرض الحسنه در مقابل بانک‌ها

بنابراین اگر این امکان را دارید که از یک صندوق قرض الحسنه خانوادگی وام بگیرید و مبلغ وام فوری این صندوق به اندازه‌ای هست که نیاز شما را برطرف کند، بهتر است از چنین صندوق‌هایی وام بگیرید تا سود کمتر یا سود صفر را پرداخت کنید.

در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان وام فوری و بدون بهره با سود کم دریافت کرد؟ باید گفت که هیچ بانک دولتی و خصوصی وام فوری بدون بهره ندارد. حتی وام‌های فوری روستایی با ۴ درصد سود به متقاضیان عرضه می‌شوند. تنها جایی که ممکن است بتوانید از آن وام فوری بدون بهره دریافت کنید، صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی یا همکاری است.

کلام آخر

اگر به نقدینگی بالایی نیاز دارید، می‌توانید از امکان دریافت وام فوری که در بانک‌های دولتی و خصوص فراهم است، استفاده کنید. برای دریافت وام فوری باید ضامن معتبر داشته باشید و در پروسه اعتبار سنجی بانک، امتیاز بالایی کسب کنید. این وام‌ها در بانک‌های دولتی با سودی بین ۴ تا ۲۰ درصد عرضه می‌شود. اغلب برای دریافت وام فوری باید دلیل خاصی مانند خرید کالای ایرانی داشته باشید.

اگر به دنبال دریافت وام فوری بدون بهره و با سود کم هستید می‌توانید از اعتبار صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی استفاده کنید. فقط در چنین مجموعه‌هایی است که می‌توانید بدون بهره یا با سود و بهره بسیار ناچیز، وام فوری دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.