قرض الحسنه چیست؟ تفاوت صندوق با بانک چیست؟ (راهنمای کامل صندوق 1402)

صندوق قرض الحسنه نوعی دیگری از بانک های به شمار می رود که امروزه تعداد آنها روز به روز در حال افزایش پیدا کردن است و جایگاه شان هم در بانکداری اسلامی ثابت شده است. این صندوق دارای انواع مختلفی می باشد و هر یک از انواع آن هم ویژگی های متنوعی دارد که شما باید برای سرمایه گذاری با انواع آن آشنایی داشته باشید.

قرض الحسنه چیست؟

قرض الحسنه چیست؟

قرض الحسنه به نوعی قرض به شمار می رود که در آن هیچ بهره ای وجود ندارد. در تعریف دیگری اگر بخواهیم آن را بیان کنیم عقد قراردادی آن را می نامند که بر اساس آن بانک ها به عنوان سازمان های قرض دهنده معرفی می شوند. در این تعریف بانک ها مبلغ مشخص شده ای را بر اساس ضوابط و قوانین مشخص می کنند و به اشخاص حقوقی و یا حقیقی آن را وام می دهند. برای کلمه قرض الحسنه معادل کلمه انگلیسی وجود ندارد ولی به طور کلی آن را وام بدون بهره می نامند.

اگر برای آشنایی با صندوق قرض الحسنه به اطلاعات تخصصی نیاز دارید صفحه نرم افزار مدیریت صندوق قرض الحسنه یگانه را مشاهده نمایید و با امکانات آن آشنا شوید.

[irp posts=”52″ ]

صندوق قرض الحسنه چیست ؟

قرض دادن یکی از بهترین اعمال پسندیده ای می باشد که در گذشته هم بسیاری از افراد اقدام به این عمل پسندیده می نمودند. ماهیت صندوق قرض الحسنه حقوقی می باشد چرا که قوانین مشخص شده ای دارد و برای پیشبرد اهداف باید از این قوانین استفاده شود. صندوق هایی که قرض الحسنه هستند به عنوان یک نقش میانه و واسطه بین وام گیرنده و وام دهنده قرار می گیرند. در این نوع از وام ها از فردی که وام را گرفته است هیچ سودی دریافت نمی شود و برای اینکه مشکلات برخی از نیازمندان را حل کنند به آنها وام می دهند.

صندوق قرض الحسنه چیست؟

در این نوع از بانک ها افرادی که به عنوان کمک کننده شناخته می شوند مبلغی را در بانک قرار می دهند و به کسانی که به پول نیاز دارند وام می دهند. البته باید بدانید نوع دیگری از صندوق قرض الحسنه وجود دارد که در آن امور تجاری انجام می شود و توانایی های خود را هم تا حد بسیار زیادی گسترش می دهند.

تفاوت و مقایسه صندوق قرض الحسنه با بانک :

تفاوت صندوق قرض الحسنه با بانک

مهمترین و اصلی ترین تفاوت صندوق های قرض الحسنه با بانک ها در این است که این صندوق ها به ازای دریافت وام از متقاضی یا فرد دریافت کننده وام هیچگونه بهره یا سودی را دریافت نمی کنند. سازمان ها و نهادهای دیگر سپرده پذیر مثل صندوق تعاونی های اعتباری و موسسات مالی اعتباری غیر بانکی به این دلیل که اعتبار خودشان را از مردم دریافت نکرده اند و از منابع دیگر گرفته اند. در ازای وامی که به متقاضیان پرداخت می کنند یک میزان مشخص سود یا بهره را دریافت می کنند. این در حالی است که منابع صندوق های قرض الحسنه های سنتی از خود مردم دریافت شده و برای استفاده مردم می باشد.

[irp posts=”28071″ ]

تمامی صندوق های پولی دارای ورودی منابع هستند و همچنین خروجی تسهیلات هم درون آنها وجود دارد. اما باید بدانید در صندوق قرض الحسنه تعدادی از نهادهای مالی وجود دارند که آنها سپرده پذیر به شمار می روند و بسیاری از صندوق و بانک ها دارای این ویژگی مهم نمی باشند. در تفسیر این موضوع می توانیم بیان کنیم که نهادهای مالی سپرده پذیر مانند موسسه های اعتباری، بانک ها و تعاونی ها نسبت به دریافت کردن سپرده از افراد اقدام می نمایند.

ولی بسیاری از صندوق های دیگر از منابع دیگری برای اعطای تسهیلات کمک می گیرند و استفاده می کنند. شما باید بدانید که در تمامی کشورهای جهان بانک های مرکزی و افرادی که به عنوان بازوی نظارتی بانک ها به شمار می روند نظارت بسیار دقیق و با جدیت روی ها عملیات و فعالیت های نهادهای مالی سپرده پذیر دارند. در حالی که بسیاری از نهادهای مالی دیگری چنین دقت و جدیتی را روی عملیات و فعالیت های بانکی ندارند.
انواع صندوق قرض الحسنه صندوق خانوادگی، فامیلی، محلی، همکاران، مسجد، شهر و …

یکی دیگر از تفاوت های صندوق قرض الحسنه با موسسات مالی در این است؛ که بانک مرکزی به علت عضویت در نهادهای مالی سپرده پذیر نظارت و کنترل دقیقی بر عملکرد موسسات مورد نظر دارد. این در حالی است که نرم افزار قرض الحسنه خانوادگی توسط خود افراد اداره می شود.

صندوق قرض الحسنه خانوادگی چیست؟

صندوق قرض الحسنه خانوادگی چیست؟

صندوق قرض الحسنه خانوادگی ماهیتی کاملا متفاوت با بانک های قرض الحسنه دارد. به این ترتیب که تعدادی از افراد خانواده یا فامیل و در برخی موارد آشنایان و بستگان دور هم جمع می شوند و پس از انجام توافقات لازم تصمیم به راه انداختن یک نرم افزار صندوق وام خانگی می نمایند. توافقات انجام گرفته در این میان معمولا کوتاه مدت هستند. پس از انجام این توافقات اعضای گروه تصمیم می گیرند که یک فرد مورد اعتماد را از میان خودشان انتخاب کنند. این فرد وظیفه دارد وجوه نقدی را جمع آوری کرده و به قرعه کشی و ارائه وام نظارت داشته باشد.

این فرد به عنوان مدیر یا مسئول صندوق خانوادگی شناخته می شود.زمانی که تعداد نفرات و اعضای صندوق به حد نصاب رسید باید توافقات لازم انجام بگیرد. براساس توافقات هر فرد موظف است ماهانه یک مبلغ مشخص به صندوق قرض الحسنه واریز نماید. در واقع تامین مالی صندوق از این طریق انجام می گیرد. بر این اساس همه افراد عضو در صندوق وظیفه دارند که ماهانه مبلغ معینی را به صندوق واریز کنند. پس از انجام این مراحل مدیر صندوق به صورت ماهانه به وسیله قرعه کشی یک فرد را برای دریافت وام انتخاب می کند. معمولا روند کار به این شکل است که تمام مبلغ صندوق به او واگذار می شود.

[irp posts=”27990″ name=”راه اندازی صندوق قرض الحسنه وام خانوادگی و فامیلی |روش تشکیل، تاسیس و اساسنامه صندوق”]

تفاوت های موسسه قرض الحسنه با بانک:

صندوق قرض الحسنه خانوادگی و بانک ها با هم تفاوت های عمده ای دارند.همانطور که در بالا اشاره کردیم موسسه های قرض الحسنه خانوادگی تحت قوانینی هستند که افراد خودشان وضع کرده اند. اما صندوق های دیگر قوانین خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال شما نمی توانید به محض باز کردن حساب از خدمات و تسهیلات این بانک ها و موسسات برخوردار شوید. لازم است مدت زمانی از افتتاح حساب شما گذشته باشد تا بانک یا موسسه مورد نظر به شما وام قرض الحسنه بدهد. موضوع دیگری که وجود دارد مبلغی است که لازم است در حساب خود نگه دارید.

هر اندازه این مبلغ بیشتر باشد شانس شما برای گرفتن وام بالاتر می رود. در برخی موارد موسسات برای مبلغ واریزی خود یک محدودیت را در نظر می گیرند. یعنی حساب هایی که کمتر از این میزان موجودی دارند امکان دریافت وام را ندارند. بنابراین لازم است برای دریافت وام نقدینگی حساب خود را به بیشتر از میزان تعیین شده برسانید. برخی از موسسات برای گرفتن وام یک محدوده ی زمانی مشخص را در نظر می گیرند تا فرد بتواند وام بگیرد. در برخی موارد ممکن است که این محدوده ی زمانی بیشتر از سه ماه شود. هر اندازه نقدینگی فرد بیشتر باشد احتمال دریافت وام هم بیشتر خواهد شد.

مقایسه قرض الحسنه با بانک

صندوق قرض الحسنه خانوادگی به عنوان یک صندوق حقیقی می باشد. افرادی که این صندوق ها را راه اندازی کرده اند به صورت خودجوش مبلغی را جمع آوری کرده و به شکل ماهانه به افراد وام می دهند. این نوع صندوق ها به شکل غیر رسمی هستند و هیچ شخص حقیقی پشت آن ها وجود ندارد.

صندوق های قرض الحسنه حقوقی نوع دیگری از این صندوق ها است که سرمایه گذاری آن به وسیله خیران تامین می شود. صندوق هایی که به صورت حقوقی هستند به شکل صندوق های قرض الحسنه رسمی هستند. معمولا آن ها را در سیستم بانکداری کشور ثبت می کنند. این صندوق ها را جهت منافع عامه تاسیس می کنند.

بهترین روش برای اداره صندوق ها استفاده از  نرم افزار صندوق قرض الحسنه است.

انواع صندوق قرض الحسنه:

صندوق قرض الحسنه دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک از آنها مزیت های متنوعی دارند و همچنین دارای ویژگی های متنوعی نیز می باشند. برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

انواع صندوق قرض الحسنه
۱٫ صندوق های دوستانه و خانوادگی :

فعالیت این دسته از صندوق قرض الحسنه به صورت غیر رسمی می باشد و باید فعالیت های آنها هم محدود باشد. این صندوق ها شکل شان بیشتر شبیه تعاونی می باشد و منابع بسیاری از اعضای خانواده از این طریق جمع آوری می شود. نوبت در این صندوق اهمیت بسیار زیادی دارد و باید بر اساس آن نوبت ها به همان افرادی که در صندوق حضور دارند تسهیلات پرداخت شود. از آنجایی که این صندوق ها به طور غیر رسمی فعالیت می کنند و از آنها نمی توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم چرا که اطلاعات صحیح و کاملی از آنها نداریم .

۲٫ صندوق های مساجد و حسینه ها :

یکی دیگر از انواع صندوق قرض الحسنه آن دسته ای می باشد که فعالیتشان در مساجد و حسینیه ها صورت می گیرد. اداره این صندوق ها به طور معمول بر عهده هیئت امنای حسینیه و یا مسجد می باشد که باید افراد روی مدیریت آنها به توافق برسند. منابعی که در این دسته از صندوق ها فعالیت می کنند به طور معمول افراد خیر می باشند. آنها مبلغی را در این صندوق قرار می دهند تا به افرادی که نیازمند هستند تعلق گیرد. شخصیت حقوقی در این دسته از صندوق ها وجود ندارد و به ثبت نرسیده است.

۳٫ صندوق های ادارات و تعاونی های اعتبار صنفی :

دسته سوم صندوق قرض الحسنه که باید به آن آشنایی داشته باشید صندوق های ادارات و شرکت ها می باشد. این صندوق ها بیشتر به به افرادی که درون سازمان و شرکت حضور دارند تسهیلاتی را پرداخت می کنند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که بیشتر این صندوق ها می توانند مانند بانک تسهیلات پرداخت کنند، ولی آنها در حوزه قرض الحسنه فعالیت می کنند.

انواع قرض الحسنه چیست؟[irp posts=”52″ ]

۴٫ صندوق های عام :

منظور از این نوع صندوق ها، صندوق هایی می باشد مه به طور رسمی ثبت شده اند و به بسیاری از مردم خدمات متنوع ارائه می دهند. این دسته از صندوق ها به ۳ دسته تقسیم می شوند که عبارت هستند از :

صندوق های قرض الحسنه نوع اول و یا صندوق های معاونت :

این نوع از صندوق قرض الحسنه تمامی فعالیت هایش بر اساس قوانینی می باشد که بانک مرکزی مشخص می کند. هدف اصلی از تشکیل شدن آنها معاضدت و معاونت بوده و به همین دلیل افرادی که توانایی دارند و خیر هستند مبلغی را برای کمک به نیازمندان در این صندوق ها قرار می دهند. شما باید بدانید از آنجایی که کمک کردن در این نوع از صندوق ها یک طرفه است آن را معاونت می نامند. از آنجایی که فعالیت های این صندوق محدود می باشد نیاز ینیست روی آن نظارتی انجام شود.

صندوق های قرض الحسنه نوع سوم و یا تعاون :

دسته دوم از صندوق های قرض الحسنه، صندوق های تعاون می باشد، رویکرد اصلی این صندوق ها بر اساس تعاون می باشد. اعضای این صندوق افرادی می باشند که در مقاطع مختلف به وام های قرض الحسنه نیاز پیدا خواهند کرد. هدف اصلی از تشکیل این صندوق این بوده مه وجوه مازاد اعضای صندوق را جمع آوری کنند و بر اساس معیارهای مشخص شده ای مانند قرعه کشی به تمامی افراد اعضا تسهیلاتی را پرداخت نمایند. برخی از کارشناسان این نوع از صندوق قرض الحسنه را پایاپای می نامند، چرا که میزان سپرده گذاری هر عضو از این صندوق امتیاز بندی می شود. فعالیت این صندوق ها بر اساس قرض الحسنه می باشد و تمامی آنها قواعد و قوانین مشخص شده ای دارد.

صندوق قرض الحسنه مساجد

صندوق های قرض الحسنه بزرگ :

دسته سوم صندوق قرض الحسنه نوع بزرگ آن می باشد که از نظر تعداد باید بدانید کمتر از ۵ درصد موسسه های قرض الحسنه این نوع می باشد. فعالیت مالی در این صندوق ها بسیار گسترده می باشد و از آنجایی که در هر کجای کشور شعبه های متعددی دارند فعالیت هایشان روز به روز گسترده تر می شود. این دسته از صندوق ها زمانی که تشکیل شدند در ابتدا به موسسه صندوق های قرض الحسنه فعالیت خود را آغاز نمودند. اما هیچ یک از فعالیت های آنها شباهتی با الگوهای ارائه شده توسط بانک مرکزی نداشت. در واقع باید بدانید فعالیت های انجام شده در این بانک با ساختار موسسه های اعتباری و مالی همخوانی زیادی نداشت. در حال حاضر بسیاری از انواع صندوق قرض الحسنه به بانک تبدیل شده است و نام های آنها هم متنوع است که در سراسر شهر می توانید آنها را مشاهده کنید.

مزایای ساخت و تشکیل صندوق قرض الحسنه نسبت به بانک :

امروزه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری به سراغ صندوق قرض الحسنه می روند چرا که این صندوق مزیت های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل روز به روز هم طرفداران آن بیشتر می شوند. از آنجایی که علم پیشرفت کرده است و شما می توانید از پشرفت علم استفاده استفاده کنید باید بدانید که نرم افزار صندوق های قرض الحسنه یکی از بهترین نرم افزارهایی کامپیوتری می باشد که می توانید آن را نصب نمایید.

علاوه بر اینکه نرم افزار صندوق قرعه کشی وام خانگی مزیت های بسیار زیادی دارند باید بدانید که این نرم افزار هم مزیت های بسیار زیادی دارد و برخی از مزیت های آن که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

۱٫ شما می توانید صورت حساب های بانکی خود را از طریق نرم افزار صندوق قرض الحسنه خانوادگی به راحتی پرداخت کنید. در واقع شما دیگر نیازی نیست برای پرداخت کردن صورت حساب به صندوق قرض الحسنه مراجعه کنید، چرا که نرم افزار کار شما را بسیار راحت تر کرده است.
۲٫ شما می توانید به پول خود دسترسی داشته باشید و همچنین آن را هم در اختیار خودتان دارید. اینکه شما هر زمانی مایل باشید می توانید با استفاده از نرم افزار موجودی را دریافت کنید و یا پول خود را برداشت نمایید.
۳٫ تنها با زدن چند کلیک مدیریت صندوق های قرض الحسنه را چندین برابر می کنید. اینکه کدام یک از آن کلیک ها را بزنید اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل برای اینکه کار کردن با آن را یاد بگیرید مشاوران شرکت نرم افزاری یگانه تمامی مسائلی که در این نرم افزار اهمیت دارد را به شما آموزش می دهند.
۴٫ با استفاده از این نرم افزار شما می توانید ساعات ارائه دادن خدمات بانکی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. برخی از افراد امکان دارد که به دلیل مشغله های کاری خود نتوانند با بانک مراجعه کنند به همین دلیل هر زمانی که مایل باشند می توانند از طریق این نرم افزار اقدامات بانکی شان را انجام دهند.
۵٫ بدون شک رفتن به بانک و یا صندوق های قرض الحسنه زمان زیادی را از شما می گیرد و شما باید چندین ساعت در بانک حضور داشته باشید و یا در صف باشید. این مسئله برای بسیاری از افراد ناخوشایند است، و از اینکه زمان زیادی را در بانک سپری کنند رضایت ندارند. اما با استفاده از نرم افزار حسابداری صندوق قرض الحسنه یگانه دیگر نیاز ینیست که شما در صف باشید بلکه در زمان صرفه جویی می شود و کارها با سرعت بیشتری پیشروی خواهند داشت. بر همین اساس بهتر است شما هم از این نرم افزار با ویژگی های بی نظیری که دارد استفاده کنید.
۶٫ اگر می خواهید نرم افزار خود را پیشرفته تر کنید می توانید با مسئولان و کارشناسان صحبت کنید تا ویژگی های نرم افزار را برای شما افزایش دهند.

[irp posts=”27956″ name=”اسم صندوق قرض الحسنه | بیش از ۱۰۰ ایده انتخاب اسم زیبا برای صندوق قرض الحسنه خانوادگی”]

شرایط وام گرفتن از صندوق قرض الحسنه :

صندوق قرض الحسنه به افراد وام هایی می دهد که آن ها بتوانند تا حدودی مشکلات خود را برطرف کنند. با توجه به اینکه درخواست وام گرفتن روز به روز بیشتر می شود مطمئنا شرایط وام گرفتن هم با سختی های بیشتری همراه می شود. وام هایی که در صندوق های قرض الحسنه به افراد داده می شود بسیار کم سود هستند. در صندوق های قرض الحسنه خانوادگی معمولا وام دهی بر اساس نوبت افراد عضو در صندوق می باشد. با استفاده از بهترین نرم افزار صندوق به راحتی وام ها را مدیریت کنید.

نخستین شرطی که برای گرفتن وام از صندوق¬های قرض الحسنه وجود دارد این است که فرد باید اقدام به افتتاح حساب نماید. یعنی افراد برای دریافت وام باید یک حساب در صندوق قرض الحسنه مورد نظر داشته باشند.

وام هایی که صندوق قرض الحسنه به افراد می دهد تا حدودی مشکلاتی که آنها دارند را رفع می کند. البته باید بدانید از آنجایی که درخواست ها روز به روز بیشتر می شود شرایط وام گرفتن هم دشواری های زیادی دارد، بر همین اساس شما باید تمامی شرایط وام گرفتن را داشته باشید. وام های که در صندوق های قرض الحسنه به افراد داده می شود بسیار کم سود است و یا به هیچ عنوان سودی ندارد، به همین دلیل متقاضیان این دسته از وام ها بسیار بالا می باشد. شما هم می توانید از این صندوق ها وام بگیرید، البته که باید شرایط لازم آن را داشته باشید. برخی از مهمترین شرایطی که تمامی انواع صندوق قرض الحسنه برای دریافت وام اعلام نموده اند عبارت می باشد از :

۱٫ باز کردن حساب :

یکی از مهمترین شرایطی که برای وام گرفتن در بانک ها و یا همان صندوق های قرض الحسنه باید داشته باشید این است که شما در یک از آنها حساب باز کنید. اینکه شما کدام یک از آنها را می خواهید انتخاب کنید بستگی به نظر خودتان دارد و هر یک از آنها را که بیشتر می شناسید و اطلاعات زیادی در مورد آن دارید را می توانید انتخاب نمایید.

۲٫ واریز مبلغ به حساب و ماندگاری آن :

اینکه شما به محض باز کردن حساب بتوانید وام بگیرد غیر ممکن می باشد، به همین دلیل نباید منتظر وام گرفتن باشید. میزان وامی که شما می خواهید از صندوق دریافت کنید به مبلغی بستگی دارد که در صندوق گذاشته اید. هرچه که رقم آن بالا باشد می توانید وام بیشتری را از صندوق دریافت کنید. البته هرچه هم که مبلغ آن پایین تر باشید نمی توانید وام زیادی را دریافت نمایید. شما باید به خوبی بدانید هر اندازه که پول به صندوق قرض الحسنه ریخته باشید باید برای دریافت وام صبور باشید.

شرایط وام گرفتن از صندوق قرض الحسنه

یعنی دریافت وام شما به این مسئله که پول زیادی در صندوق دارید و می توانید هرچه سریعتر وام بگیرید نمی باشد. در واقع حداقل سه ماه باید پول شما در بانک بماند تا قادر باشید وام مورد نظر خود را دریافت نمایید. هرچه که میزان ماندگاری پول شما در صندوق بیشتر باشد وام بیشتری را می توانید دریافت کنید و هرچه که میزان پول تان هم بیشتر باشد وام تان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

۳٫ میزان اقساط :

اگر میزان مبلغ دریافت وام شما کم باشد اقساط آن را در مدت کمتری می توانید دریافت کنید، اما اگر میزان مبلغ دریافت وام شما بیشتر باشد باید در اقساط طولانی مدت تر آن را پرداخت نمایید و همچنین مبلغ اقساط شما هم بالاتر می باشد. بدون شک افرادی که کاسب هستند به مبلغ بیشتری نیاز دارند تا با آن کار کنند، به همین دلیل می توانند اقساط بیشتری را هم پرداخت نمایند. ولی اگر شما می خواهد وام خود را دریافت کنید و دیگر آن وام برای شما سودی نمی آورد بهتر است اقساط آن را بلند مدت تر انتخاب نمایید تا پرداخت اقساط برای شما دشواری به بار نیاورد.
اینکه صندوق قرض الحسنه چه میزان به شما وام می دهد بستگی به این مسئله دارد که شما چه مبلغی در صندوق گذاشته اید، ولی به طور کلی باید به خوبی بدانید که وام های کلان و بسیار زیاد در این صندوق ها به هر فردی پرداخت نمی شود و شما باید دارای شرایط ویژه ای باشید تا بتوانید وام های کلان را دریافت کنید. یکی از نکات مثبتی که در این بانک وجود دارد و شما می توانید از آن استفاده کنید این است که قادر خواهید بود اصل سپرده را دریافت نمایید.

مدارک لازم برای وام گرفتن از صندوق قرض الحسنه

۴٫ مدارک :

شما باید برای دریافت وام از صندوق قرض الحسنه هر مدرکی که مسئول صندوق از شما درخواست می کند را ارائه دهید. در واقع باید بدانید اگر یکی از آن مدارک کامل نباشد احتمال دارد به شما وام تعلق نگیرد. بر همین اساس تمامی مدارک مورد نیاز را باید به مدیر صندوق تحویل دهید. مدیریت بعد از اینکه تمامی مدارک شما را مورد بررسی قرار دهد در مورد اینکه به شما وام تعلق می گیرد و یا نمی گیرد تصمیم گیری می کند و به شما مبلغ وام تان را پرداخت می نماید.البته که شما باید برای دریافت وام ضامن هم نیز داشته باشید که در ادامه این شرایط را هم به طور کامل معرفی می کنیم.

۵٫ ضامن :

شما برای دریافت وام از صندوق قرض الحسنه باید حداقل دو ضامن همراه خود داشته باشید. ضامنین شما یا باید کارمند دولت باشند و یا اینکه با دسته چک به ازای همان مبلغی که شما وام گرفته اید چک بدهند. از آنجایی که کارمزد دریافت شده در صندوق قرض الحسنه بسیار پایین تر می باشد بسیاری از افراد امروزه اقدام به دریافت بانک از این صندوق ها می نمایند. شاید برای بسیاری از افراد این پرسش به وجود آید که چرا صندوق ها باید سود و یا کارمزد دریافت کنند. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که صندوق های حسینه، خانوادگی و … سود دریافت نمی کنند و صندوق های دیگر که امروزه رشد و پیشرفت زیادی داشته اند سود دریافت می کنند. شما به هر میزان و مبلغی که وام دریافت کنید باید دو درصد و یا بیشتر سود آن را هم پرداخت نمایید.

۶٫ پرداخت اقساط :

از دیگر شرایطی که برای وام گرفتن از صندوق قرض الحسنه وجود دارد این است که شما باید بتوانید اقساط خود را پرداخت نمایید. اگر شما قادر نباشید اقساط خود را پرداخت نمایید احتمال دارد از حقوق فردی که ضمن شما شده است برداشت وجه داشته باشند و یا اینکه چک ضامن شما را به اجرا بگذارند. مدیر صندوق پیش از اینکه این اقدامات را انجام دهد با شما تماس می گیرد و در مورد این مسئله شما را آگاه می سازد. ولی در صورتی که شما بی توجه به این مسئله باشید بدون شک این اقداماتی را که بیان نمودیم انجام می دهد. بنابراین بهتر است به پرداخت اقساط خود توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید در زمان مشخص شده اقساط آن را پرداخت نمایید.

دستورالعمل صندوق های قرض الحسنه :

دستورالعمل های اجرایی برای صندوق قرض الحسنه در هر نوع که می خواهد تاسیس شود باید به طور کامل مطالعه گردد و سپس مدیریت اقدام به تاسیس آن نماید. برخی از مهمترین دستور العمل هایی که باید برای تاسیس صندوق های قرض الحسنه اجرا شود عبارت می باشد از :
۱٫ هر یک از صندوق های قرض الحسنه که می خواهند تاسیس شوند باید از بانک مرکزی تاییدیه خود را دریافت نمایند.
۲٫ تمامی قوانین و چارچوب هایی که در مورد فعالیت های صندوق وجود دارد باید به طور کامل رعایت شود.
۳٫ در تمامی تبلیغ هایی که صندوق می خواهد از خود داشته باشد باید عبارت موسسه اعتباری غیربانکی را درج نماید تا افراد از این امر اطلاع داشته باشند این صندوق بانک نمی باشد.
۴٫ اگر صندوق می خواهد جابجایی داشته باشد باید این مسئله را به بانک مرکزی اطلاع دهد تا از این امر اطلاع داشته باشد.
۵٫ سرمایه ای که در صندوق وجود دارد باید مورد تایید بانک مرکزی باشد، در غیر این صورت برای تاسیس صندوق مجوز لازم برای آن صادر نمی شود.
۶٫ دقت داشته باشید یکی از مهمترین دستورالعمل هایی که در صندوق قرض الحسنه وجود دارد این است که سرمایه صندوق هرگز نباید از سرمایه سپرده گذاران تامین شود و باید صندوق سرمایه ابتدایی برای شروع فعالیت داشته باشد.
۷٫ اعضای هیئت مدیره و هیئت امنا باید با تصمیم گیری انتخاب شوند و در مورد انتخاب آنها هیچ ممانعتی وجود نداشته باشد.

دستورالعمل صندوق های قرض الحسنه

استفاده از سیستم نرم افزاری مناسب :

همه شما به خوبی می دانید که روز به روز علم پیشرفت می کند و یکی از این پیشرفت ها در زمینه تولید نرم افزار مدیربت قرض الحسنه بوده است. انتخاب و نصب این نرم افزار به شما کمک می کند که در زمینه مدیریت حساب های خود توانایی و زمان بیشتری داشته باشید. شما می توانید آن را روی سیستم های خود نصب کرده و تمامی اقدامات مربوط به صندوق را از این طریق دنبال کنید.

شبکه کردن نرم افزار یکی از ویژگی های مهم آن می باشد و به همین دلیل بیشتر صندوق های وم خانگی از آن استفاده می کنند. به طور کلی باید بدانید به دلیل ویژگی ها و قابلیت هایی که نرم افزار صندوق یگانه دارد روز به روز استفاده از آن در بین افراد افزایش پیدا کرده است و همچنان هم محبوبیت آن بیشتر می شود. شما هم می توانید یکی از بهترین انواع این نرم افزار را انتخاب کنید و آن را در سیستم الکترونیکی صندوق مورد استفاده قرار دهید.

[irp posts=”27990″ name=”راه اندازی صندوق قرض الحسنه وام خانوادگی و فامیلی |روش تشکیل، تاسیس و اساسنامه صندوق”]

بهترین راهکار برای مدیریت یک صندوق قرض الحسنه:

ویژگی هایی که نرم افزار صندوق قرض الحسنه دارد بسیار زیاد می باشد و برخی از آنها که بسیار مهمتر است عبارت می باشد از :

بهترین راهکار برای مدیریت یک صندوق قرض الحسنه
۱٫ ثبت اطلاعات :

شما می توانید در این نرم افزار هرگونه اطلاعاتی که مربوط به مشتریان و کارمندان می باشد را ثبت کنید. از این طریق شما هر زمانی که مایل باشید می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید و از آنها برای پیشرفت کارهای تان استفاده کنید. در واقع باید بدانید که از اطلاعات ثبت شده در بخش هایی متنوع نرم افزار استفاده زیادی می شود.

۲٫ تهیه نسخه پشتیبان :

برخی از افراد شاید نگران از بین رفتن اطلاعات درون نرم افزار باشند، ولی باید بدانید که این نرم افزار قابلیت تهیه نسخه پشتیبان را دارد و می توانید از این ویژگی برای پیشبرد اقدامات تان استفاده کنید.

۳٫ کنترل کاربران :

مدیریت با نصب این نرم افزار می تواند کاربران خود را به خوبی کنترل کند و تمامی اقدامات و فعالیت های آنها را تحت نظر داشته باشد. همچنین برخی از فعالیت های آنها را با استفاده از این نرم افزار قادر است که محدود نماید.

۴٫ تعریف تعداد نامحدود کاربر :

اینکه شما نرم افزار صندوق های قرض الحسنه را نصب کنید و تنها افراد محدودی بتوانند از آن استفاده کنند درست نمی باشد. بلکه استفاده از آن برای کاربران به صورت نامحدود است و تمامی کارمندان می توانند از آن استفاده نمایند.

۵٫ نصب خودکار :

تمامی نرم افزارها بعد از مدتی نیاز دارند که به روز رسانی شوند و این نرم افزار این قابلیت را دارد. در واقع نیازی نیست برای به روزرسانی آن به مشاوران و کارشناسان مراجعه کنید. از آنجایی که ظاهر گرافیکی این نرم افزار بسیار ساده می باشد هر فردی قادر است که از آن استفاده کند.

ویژگی های مهم یک سیستم برای اداره قرض الحسنه :

نرم افزار صندوق قرض الحسنه یگانه به دلیل امکانات ویژه ای که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از این امکانات و ویژگی ها که موجب محبوبیت آن شده است عبارت می باشد از :

۱٫ طبقه بندی حساب ها :

شما به وسیله این نرم افزار می توانید حساب ها را در چند سطح متنوع که صندوق دارند طبقه بندی نمایید. در این صورت کار کردن با این نرم افزار برای شما بسیار آسان تر خواهد شد.

۲٫ کنترل حساب های بانکی :

از دیگر ویژگی هایی که این نرم افزار دارد کنترل کردن حساب های بانکی می باشد، در هر شعبه ای شما به وسیله این نرم افزار می توانید حساب ها و یا دسته چک های مشتریان را به خوبی کنترل کنید.

۳٫ انجام عملیات آسان مالی :

روزانه بدون شک عملیات مالی زیادی در صندوق های قرض الحسنه انجام می شود که با استفاده از این نرم افزار کار کردن با آنها بسیار آسان تر می باشد و سرعت انجام دادن کارها هم افزایش پیدا می کند.

۴٫ تعیین حساب های سود و زیانی :

با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود حساب هایی که سود و یا زیان داشته اند را جدا کنید و در جلسه هیئت مدیره در مورد هر یک از آنها تصمیم گیری نمایید.

۵٫ تنخواه گردان ها :

تنخواه یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که باید در امور مالی بانک ها و یا صندوق ها وجود داشته باشد. این نرم افزار عملیات تنخواه را به درست ترین شکل ممکن انجام می دهد.

۶٫ تعیین انواع وام :

هر یک از وام هایی که صندوق به افراد می دهد کارمزد مشخص شده ای دارد که نرم افزار تمامی انواع وام ها را با کارمزدی که دارند در کمترین زمان مشخص می کند.

۷٫ رتبه بندی درخواست های وام :

از زمانی که این نرم افزار ساخته شده است بسیاری از عملیات هایی که مربوط به صندوق های قرض الحسنه می باشد را در کمترین زمان انجام می دهد. رتبه بندی وام ها هم دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که این نرم افزار انجام می دهد.

ویژگی های مهم یک سیستم برای اداره قرض الحسنه

[irp posts=”52″ ]

معرفی راه حل برای مدیریت بهتر صندوق قرض الحسنه :

بهترین نرم افزار صندوق قرض الحسنه دارای ویژگی های بی شماری می باشد که هر یک از این ویژگی ها کاربردی هستند و مدیریت و کارمندان صندوق می توانند از آنها استفاده کنند. نرم افزار صندوق های قرض الحسنه یگانه تمامی ویژگی ها و امکاناتی که بیان نمودیم را دارد و شما می توانید با نصب آن روی سیستم بسیاری از فعالیت های مالی، حسابداری، پرداخت وام و … صندوق را انجام دهید. کار کردن با این نرم افزار بسیار آسان می باشد و شما می توانید در کمترین زمان کارهای خود را با استفاده از آن انجام دهید. اگر شما سفارش دیگری برای افزودن ویژگی های نرم افزار دارید را می توانید به کارشناسان ارائه دهید تا برای شما اجرا کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.